De doelstelling van de stichting is het bieden van een veilig verblijf voor ongedocumenteerde mensen in de Utrechtse samenleving en verder al dat te doen dat hiermee in de ruimste zin verband houdt. Daarnaast stimuleert de stichting de bewustwording op het gebied van mensenrechten en migratie.
De stichting probeert het doel onder meer te bereiken door:
Stichting De Toevlucht houdt de opvang draaiende door financiële ondersteuning van de gemeente Utrecht en ontvangt zo nu en dan ook giften. Stichting De Toevlucht is sinds 2015 een ANBI-instelling.
De kosten van de opvang worden voornamelijk betaald uit de financiële ondersteuning van de gemeente Utrecht en voor een klein deel uit giften. De bestuursaansprakelijkheid is verzekerd via de Domstad-polis van de gemeente.
Financieel jaarverslag
Het financieel jaarverslag van 2023 vind je hier:
AVG
We voldoen aan de regels van ANBI. De privacy gegevens zijn hier te raadplegen.
Doneren?
Hartelijk bedankt dat je een donatie wilt geven aan De Toevlucht.
Naam: Stichting De Toevlucht
IBAN: NL 68 RABO 0143 2589 07
KVK nummer: 59417625
RSIN: 8534.72.245
De dagelijkse leiding van stichting De Toevlucht is in handen van 4 medewerkers; Barbara van de Kamp, Channa van der Horst, Stefan van Maurik en Ageeth Weelink. Zij zijn in dienst bij het Leger des Heils. Samen zorgen ze voor de begeleiding van de gasten en de inzet en werving van de vrijwilligers.
De begeleiding houdt in het zorgen voor de (vervolg) trajecten, activering en medische zaken van onze gasten.
De vrijwilligerscoördinatie houdt in de inzet van vrijwilligers en zorg dat er drie vrijwilligersdiensten per dag opgevuld worden. De dagelijkse inzet van de vrijwilligers vertegenwoordigt zowel letterlijk als figuurlijk een enorme waarde voor de stichting. Twee medewerkers van De Toevlucht werken ook bij het Aanmeldloket en zijn daarmee ook een schakel tussen de diverse vluchtelingenorganisaties en de gasten van De Toevlucht.
Stichting De Toevlucht wordt geleid door het bestuur, dat de eindverantwoordelijkheid draagt voor de dagelijkse gang van zaken. Het bestuur wordt daarin bijgestaan door een Raad van Advies. Hieronder stellen we het bestuur en de raad graag aan je voor.
Bestuur
Johannes Oosterbroek – Voorzitter
Annetoos Struik – Secretaris
Bert Belle – Penningmeester
Mirjam Verschoof – Lid
Raad van Advies
Rutger Oolbekkink